Als qui estimem la nostra ciutat ens reconforta saber que la impressió final de qualsevol visitant després d'una estada a Barcelona, curta o llarga, ha estat positiva. No hi ha satisfacció més gran per als barcelonins que es parli bé de Barcelona arreu del món. Sens dubte, un dels mitjans que millor ens beneficia són les recomanacions personals en forma piramidal que genera un turista satisfet de tornada al seu país, és a dir, el boca-orella. Però aquesta tècnica de difusió és un arma de doble fil. El turista descontent pot contaminar el seu entorn de comentaris negatius sobre Barcelona. En aquest sentit ens preocupa un article aparegut el proppassat dia 25 de gener al prestigiós diari anglès Financial Times on es fa esment que a Barcelona els carteristes i els estiradors són un gran problema (podeu llegir-lo clicant aquí). Un mitjà de comunicació amb més de 4 milions de lectors on-line que opina així de Barcelona és un assumpte que a les autoritats municipals hauria de preocupar. El cas és que, fa gairebé 4 anys, el consorci turístic de Barcelona, un dels membres és precisament l'Ajuntament de Barcelona, va fer un informe on ja s'exposava que Barcelona es trobava al capdavant del rànking mundial de la ciutat amb més carteristes (podeu consultar l'informe, en concret pàgina 61, clicant aquí). Tanmateix les xarxes socials són un mitjà que ajuden a millorar o empitjorar les opinions sobre qualsevol tema. Hem trobat a facebook una pàgina que malauradament parla dels robatoris a Barcelona (incloent-hi pàgina web http://www.robbedinbarcelona.com/). El que ens sorprèn és que hi ha més de 3.600 persones que han clicat "M'agrada". L'actual alcalde de Barcelona està encegat en convertir el Port Vell en un parc temàtic per a iots de luxe al Mediterrani. Potser que abans de portar a terme aquest antidemocràtic projecte pensi en solucionar un problema tan greu a Barcelona com és la impune delinqüència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada